قیمت کود کمپوست یا پوسال در بازار

پوسال یا کمپوست پسماندهای آلی تجزیهشده و نسبتاً پایدار حاصل فرایند پوسش هستند و پوسش یا کمپوست کردن عمل پوساندن و تجزیه بقایای گیاهی، حیوانی و یا زبالههای شهری همچنین لجن فاضلاب است که تحت شرایط خاص و روشهای گوناگون انجام میگیرد.
این عمل شاید کهنترین روش بازیافت باشد. مواد آلی موجود در توده مصرفی برای کمپوست از ضایعات کشاورزی، مواد خوراکی و زبالههایی است که از راه تجزیه هوازی و بیهوازی به خاک سیاه و سفید غنی تبدیل میشوند که به عنوان کود در کشاورزی مصرف میشود. طرز تهیه کود کمپوست بسیار ساده است و بهدست افراد با تجربه در خانههای خود، کشاورزان در زمینهای شان، و به شکل صنعتی نیز انجام میشود. کمپوست حاصل فعالیت بیولوژیکی میکرورگانیسمهایی است که توانایی شکستن مولکولهای درشت مواد آلی را دارا میباشند.

این کود که از پسماندهای کشاورزی، خانگی و خوراکی تولید میشود یکی از عالیترین کودها برای مصارف کشاورزی به شمار میرود و تولیدکنندگان گل و گیاه نیز امکان بهرهگیری از این کود را دارند. منیزیوم و فسفات موجود در این کود سبب آبرفتی شدن خاکهای کشاورزی و جذب سریع تر مواد مغذی درون خاک میشود. کمپوست، خاک بسیار غنی و مورد استفاده است که در مکانهایی همچون در باغها، محوطه سازی، باغداری، و کشاورزی به عنوان کود بکار میروند. کمپوست به عنوان یک آفت کش طبیعی برای خاک نیز میباشد. در خاک پوسال اکوسیستمها برای کنترل فرسایش، زمین و جریان بهسازی خاک، ساخت و ساز تالاب، و به عنوان پوشش دفن زباله بسیار مفید است.

منبع: ورمی کمپوستینگ

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما