قیمت کود مرغی تازه و مرغوب

امروزه از کود مرغی در ایران و جهان در مصارف کشاورزی زیادی استفاده می شود. کود مرغی تازه یکی از با ارزشترین کودهای حیوانی است که شامل نیترات، فسفات، پتاسیم، منیزم، مس، آهن می باشد و در آزمایشات گیاهی که انجام شده درختان و بوته هایی مانند گوجه فرنگی، بادمجان، خیار و… که در آن از کود مرغی تازه استفاده شده نسبت به گیاهانی که کود مرغی استفاده نکرده اند رشد و راندمان زیاد و خاک حاصلخیزی داشتند.

قیمت کود مرغی تازه و مرغوب

دانستنی هایی درباره کود مرغی تازه

بیشتر بخوانید: کود مرغی مایع لیتری

دانستنی هایی درباره کود مرغی تازه

برای اینکه کود مرغی خوب با بازدهی بالا داشته باشیم باید به چند نکته درباره کود مرغی تازه توجه کنیم.

دانه هایی که مرغ ها از آن تغذیه می کنند باید مناسب و قوی باشد. کود مرغی تازه سلامتی زیادی نسبت به کودهای شیمیایی دارد. با توجه به افزایش  محصولات سبزیجات ارگانیک در کشور ما از کود مرغی تازه استفاده می شود زیرا نیترات بالایی دارد و سبزیجات رشد بسیار خوب و تولید گیاهان زیاد شده است.

از کود مرغی تازه در فصول پاییز استفاده زیادی می شود ولی کود مرغی نباید خالص برای گیاهان ریخته شود زیرا باعث سوزش برگ های گیاه می شود باید این کود مرغی را با مواد آلی مخلوط و به پای گیاهان ریخت.

برای استفاده از کودهای مرغی تازه می توان کود را خشک کرده وبرای خشک  کردن کود مرغی نیازی به فضای زیادی نیست و به دو روش سنتی و مکانیکی می توان این کود مرغی را خشک کرد در برابر اشعه خورشید این کود خشک می شود و حشره ای وارد این کود نمی شود از روش دیگر، به روش مکانیکی میتوان اشاره کرد: که توسط دستگاه های کود خشک کن در تمام دنیا از آن استفاده می شود نیاز به سرمایه اولیه دارد.

کود مرغی باعث شده تا از آلودگی محیط زیست جلوگیری شود و برای مرغداران، بازاری جدید جهت فروش کودهای مرغی ایجادشده که حل مشکلات اقتصادی مرغداران را رفع کرده و باعث جلوگیری از ورود کودهای شیمیایی به کشور ما از خارج کشور شده است. نکته مهمتر این است که کود مرغی خاک را حاصلخیز می کند و برای سال های آینده و نسل های بعدی می توانند از این خاک حاصلخیز استفاده کنند.

ارزانترین کود مرغی تازه در بازار

ارزانترین کود مرغی تازه در بازار

بیشتر بخوانید: کود مرغ فله ای

کود مرغی تازه همانطور که گفته شد نیترات زیادی دارد و طرفدار زیادی بخصوص کشاورزان پیدا کرده است این کود مرغی برای زمین کشاورزی باعث رشد و حاصلخیزی گیاهان و خاک شده است کود مرغی تازه ارزان و به صرفه تر از کودهای شیمیایی می باشد همانطور که گفته شد کود مرغی را می توان خشک کرد و در بسته بندی های مناسب به صورت بلوک در اختیار مصرف کنندگان قرار داد.

5

  1. کود هیومیک خاک باغم رو از شوری نجات داد، ریشه ی درختانم رشد کرده و کیفیت بالا رفته

  2. با مصرف کودهای شرکت شما دیگر کود دامی استفاده نمیکنم و تناژ محصولم خیلی زیاد شده

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما