فروش کود حیوانی در ایران

از گذشته تا به امروز کشاورزان و باغداران همواره از مواد مختلف برای افزایش بهره وری گیاهان استفاده می کنند. به این مواد که سبب اصلاح خواص فیزیکی و شیمیایی خاک و همچنین به غنی شدن آن از انواع مواد آلی و معدنی کمک می کند، کود گفته می شود. کود ها با توجه به نحوه تولید و ساختاری که دارند به دو گروه شیمیایی و حیوانی تقسیم می شوند. کود حیوانی قبل از استفاده بشر از انواع شیمیایی، همواره از متداول ترین انواع کود های مصرفی بشمار می رفت.

فروش کود حیوانی در ایران

بیشتر بخوانید:قیمت کود حیوانی درختان

از کود حیوانی در چه جاهایی استفاده می شود

از کود حیوانی در چه جاهایی استفاده می شود کاربرد کود حیوانی برای تقویت خاک زمین های زراعی، باغات و گلخانه ها و گلدان ها است این نوع کود ها با افزایش مواد مغذی خاک، سبب افزایش باروری و حاصل دهی گیاهان می شود. میزان ماندگاری کود حیوانی، بسته به نوع آن بین 3 تا 5 سال متغیر است. این نوع کود ها معمولا از فضولات حیواناتی مانند گاو، گوسفند، مرغ، شتر و … تهیه می شود.

بیشتر بخوانید: خرید کود حیوانی 

میزان مصرف کود های حیوانی، بر حسب معیار های مختلفی تعیین می گردد که مهم ترین آنها عبارتند از:

  1. نوع گیاه: به طبع میزان نیاز گیاهان و درختان مختلف، متغییر می باشد
  2. فقیر یا غنی بودن خاک از مواد مفید: درصد غنای خاک از نظر مواد آلی و معدنی بسیار مهم است. هرچه خاک مواد مغذی کمتری داشته باشد، نیاز به کود بیشتری دارد.
  3. میزان بارش باران: هرچه باراش باران در منطقه بیشتر باشد، مصرف کود نیز بالاتر است. زیرا اصطلاحا با شسته  شدن خاک، مواد مفید مورد نیاز گیاه نیز از بین می رود.
  4. نوع خاک: سبک یا سنگین بودن خاک بطور مستقیم با میزان نگهداری مواد مغذی در خود رابطه دارد. بنابراین هرچه خاک سبک تر باشد نیاز به کود بیشتری دارد

اما یک سوال مهم! استفاده از کود های حیوانی چه مزایایی دارد؟ در ادامه برخی از مزایای استفاده از این نوع کود ها را بیان می کنیم.

  • افزایش ظرفیت خاک برای نگهداری آب که در مناطق کم آب، بیش از پیش اهمیت خود را نشان می دهد
  • افزایش تنفس خاک به سبب داشتن مواد آلی
  • باعث افزایش جذب مواد معدنی، کربن دی اکسید و مواد غذایی موجود در خاک توسط گیاه می شود

توزیع ارزان کود حیوانی

توزیع ارزان کود حیوانی عوامل مهمی در کیفیت و قیمت کود های حیوانی موثر اند. برخی از این عوامل شامل :

  1. سن
  2. نوع
  3. نوع حیوان و کیفیت تغذیه آن
  4. نحوه نگهداری از کود
  5. درصد مواد مایع و جامد تشکیل دهنده آن

دامداران و مراکز بزرگ پرورش دهنده دام و طیور عمده ترین مراکز تولید کود های حیوانی می باشند. مراکز معتبر فروش انواع کود های حیوانی، بطور مستقیم و بدون واسطه  اقدام به توزیع ارزان کود حیوانی می کنند.

فروشگاه های معتبر،با عرضه کود های حیوانی در بسته بندی و وزن های مختلف به مشتریان محترم، طیف وسیعی از نیاز ها را پوشش می دهند.

7

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما