قیمت کود کلات آهن غنی شده با روی و پتاس

قیمت کود کلات آهن بستگی به عناصری دارد که با آن غنی شده است. روی و پتاس دو عنصر کم مصرف و پرمصرف برای رشد گیاه می باشندمی باشند. زمانی که این عناصر به صورت کود کلاته می شوند جذب آن ها توسط گیاه راحت تر است.

قیمت کود کلات

همانطور که حتماً می دانید گیاهان برای این که رشد بهتری داشته باشند به آب و خاک غنی شده از ویتامین ها و مکمل ها نیاز دارند. که شما می توانید از طریق کودهای شیمیایی و غیر شیمیایی خاک غنی شده رابرای گیاه خود تامین کنید.

عناصر کودهای شیمیایی

  1. عناصر کم مصرف(ماکرو)
  2. عناصر پر مصرف(میکرو)

ازت، فسفر، پتاس،کلسیم،منیزیم جزء گروه اول، آهن، روی، منگنز،مس،بر جزء گروه دوم می باشند. این عناصر برای این که به درستی جذب گیاه شوند آن ها را به صورت کلات در آورده اند.

کود کلات

  1. کلات آهن
  2. کلات روی
  3. کلات مس
  4. کلات کلسیم
  5. کلات منگنز
  6. کلات میکرومیکس

در بالا نمونه های از کودهای کلات برای غنی شدن خاک بیان شد اما در واقع شاید سوال برای شما پیش بیاید که کلمه کلات به چه معنا است و با کودهای معمولی چه تفاوتی دارد. در زبان یونانی به معنی نگه داشتن است یعنی مواد مغذی که کلاته شده باشد دیگر عنصری نمی تواند مزاحمت برای آن ایجاد کند.

قیمت کود کلات

قیمت کود کلات آهن غنی شده با روی و پتاس

  1. گیاه به مواد مغذی بیشتری احتیاج دارد
  2. مواد مغذی دارای تحرک بیشتری می شوند
  3. قابلیت حل شدن در آب
  4. آبشویی کمتر و ثبات بیشتر

در کشور ایران به دلیل این که PH آب و خاک بالا است آهن و روی و پتاس که از جمله یون های فلزی می باشند غیر قابل جذب شدن توسط گیاه هستند و برای این که جذب راحتر شود این عناصر را به صورت کلاته در اختیار گیاه قرار می دهند تا جذب بهتر شود. قیمت کود کلات آهن نسبت به سایر محصولات مشابه ارزان تر است.

قیمت کود کلات

قیمت کود کلات

  1. 10 درصد آهن
  2. 6 درصد آهن

این ها نمونه های از درصد آهن در کودهای کلاته غنی شده آهن بود هر چه این کود کلاته غنی شده تر از مواد معدنی و آلی باشد بر روی قیمت کود کلات آهن تاثیر دارد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما