فروشندگان کود مرغ سیب زمینی

در میان انواع کودهای حیوانی، کود مرغ کاربردهای زیادی دارد. این نوع کود به دلیل داشتن مواد بسیار زیاد برای پرورش انواع محصولات کشاورزی از جمله سیب زمینی بسیار مفید است. از این رو، امروزه بسیاری از کشاورزان برای کاشت و پرورش سیب زمینی از کود مرغ سیب زمینی در حجم بالا و گسترده استفاده می کنند.

فروشندگان کود مرغ سیب زمینی

موارد استفاده از کود مرغ سیب زمینی

بیشتر بخوانید: کود مرغ زعفران

موارد استفاده از کود مرغ سیب زمینیکود حیوانی همان طور که از نامش پیداست، کودی است که از فضولات حیوانات به دست می آید. از جمله این کودها، باید به کود مرغ اشاره کرد، که از فضولات مرغ در مرغ دارای ها تهیه می شود. کود مرغ به دلیل خاصیت ها و ویژگی هایی که دارد، بیشتر از سایر کودها مورد استفاده قرار می گیرد.

از جمله استفاده های آن برای انواع محصولات کشاورزی از جمله سیب زمینی است. علاوه بر سیب زمینی می توان برای تولید انواع سبزیجات از کود مرغی استفاده کرد.

امروزه از این نوع کود نه تنها برای تولید انواع سیب زمینی ها با کیفیت و مرغوب، بلکه برای تولید پیاز، بادمجان و غیره از این نوع کود استفاده می گردد.

سیب زمینی به آینون کلرید حساس است. از این رو، متخصصان توصیه به  استفاده از کودهایی که می کنند که در ترکیباتشان آنیون کلرید ندارند.

از جمله این کودها، کود مرغی است که مخصوصی سیب زمینی تولید می شوند. بهترین نوع کود برای سیب زمینی ها در مرحله حجیم شدن غده ها است که سبب رشد مطلوب آن می شوند.

علاوه بر این باید بر میزان نیتروژن کنترل داشت تا بتوان سیب زمینی های خوبی را پرورش داد.

همچنین کمبود کلسیم است که سبب ضعف گیاه می گردد. همه این ها، به اضافه دیگر مواد مورد نیاز مانند آهن، فسفر و غیره در کود مرغی مخصوص سیب زمینی به مقدار فراوان وجود دارد.

این نوع کودها در مقایسه با سایر کودهای حیوانی راحت تر و آسان تر جذب می شود و می توان برای انواع محصولات کشاورزی و حتی محصولات باغدارای مفید باشد.

به همین دلیل استفاده از کود مرغی سیب زمینی بسیار متنوع و گسترده است.

میزان تولید کود مرغ سیب زمینی

میزان تولید کود مرغ سیب زمینی

بیشتر بخوانید: کود مرغی نهال

همان طور که گفتیم، کود مرغ سیب زمینی استفاده های زیادی دارد. چرا که این نوع کود سرشار از موادی است، که برای انواع محصولات و گیاهان مفید است.

به همین دلیل میزان تولید آن بسیار بالا است و حتی روز به روز بر میزان تولید آن افزوده می شود. استفاده از کود مرغ سیب زمینی برای افزایش کیفیت و بارور تر شدن انواع محصولات کشاورزی و باغدارای بسیار مهم و مفید است.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما