خواص کود مرغی پلیت شده

کودهای مرغی به عنوان کودهای ارگانیک در سال‌های اخیر استفاده بسیار بیشتری نسبت به سایر کودهای شیمیایی هم تراز خودشان داشتند.
خواص کود مرغی موجب آن شده است که باغداران و کشاورزان زیادی برای تأمین مواد مورد نیاز گیاهان و درختان خود اقدام به استفاده از این نوع کودها بکنند.
خواص کود مرغی پلیت شده

عرضه کود مرغی با کیفیت

عرضه کود مرغی با کیفیتانواع کودهای ارگانیک نیز همانند کودهای شیمیایی دارای درجه های کیفیت بندی متفاوتی هستند که به صورت معمول آنها را به درجه کیفی های یک و دو تقسیم بندی می کنند، اما در مورد انواع کودهای مرغی وابسته به شرایط فرآوری این کودها و مواد عالی داخل آن ها معمولاً دسته بندی های دیگری نیز صورت می گیرد.
تولید کود مرغی توسط تولیدی های متخصص انجام می پذیرد که معمولاً در قالب کودهای مرغی مایع، گرانولی، پلیت انواع مختلف دیگر عرضه به بازار می گردد.
حجم عرضه انواع کودهای مختلف از جمله کودهای مرغی نیز وابسته به میزان مصرف کود مرغی برای هر درخت توسط کشاورزان دارد، اما همچنان که شاهد آن هستیم کودهای مرغی معمولاً در همان مقیاس مورد استفاده مواد شیمیایی پاسخ بهتری به استفاده کنندگان از آنها دادند.

دلایل برتری کود مرغی نسبت به دیگر کود های حیوانی

دلایل برتری کود مرغی نسبت به دیگر کود های حیوانیکودهای حیوانی و کودهای مرغی معمولاً به علت ارگانیک بودن و عدم ایجاد پسماندهای سمی در محصولات تولید شده در چرخه کشاورزی و باغداری از جمله کودهایی هستند که در سال های اخیر از طرف مصرف کنندگان مورد اقبال بیشتری قرار گرفته اند.
هرچند در دهه های قبل صرفاً میزان محصول تولید شده مدنظر باغداران و کشاورزان بوده است، اما در سال های اخیر تأثیر مستقیم انواع کود بر سلامتی مصرف کنندگان نیز اهمیت ویژه ای پیدا کرده است به همین علت کشاورزان و باغداران اقدام به جایگزین کردن انواع کودهای ارگانیک و طبیعی به جای کودهای شیمیایی و ساخت شده توسط آزمایشگاه های شیمی نموده اند.
کود مرغی برای سبزیجات و مصرف کود مرغی در باغات دارای انواع متفاوتی هستند که وابسته به نحوه مصرف کود مرغی و جغرافیای مورد نظر از طرف شرکت تولید کننده تقسیم بندی شده و در اختیار مصرف کنندگان قرار می گیرد.
از دیگر فواید استفاده از انواع کودهای ارگانیک پایداری طولانی مدت خاک برای استفاده در سالهای بعد می باشد، همانطور که می توان حدس زد کدهای طبیعی در طی سالیان طولانی نه تنها اثرات سوئی بر روی خاک مورد استفاده باقی نمی گذارند بلکه موجب افزایش قدرت خاک و توانایی حفظ مواد داخل عالی داخل آن در دراز می شوند.

تفاوت قیمت کود های مرغی و شیمیایی

تفاوت قیمت کود های مرغی و شیمیاییاگر چه در سال های قبل کشاورزان و باغداران اقدام به استفاده از انواع کودهای شیمیایی برای تامین نیازهای اولیه خاک مورد استفاده شان کرده اند، اما در سال های اخیر کودهای مرغی به علت قیمت مناسب تر و مزایای ارگانیک بودن شان توانسته اند به خوبی پا جای پای کودهای شیمیایی بگذارند.
کودهای مرغی معمولاً وابسته به مواد تشکیل دهنده آنها با کیفیت کود ارائه شده توسط واحد تولیدی و همچنین برند تولید کننده آن با قیمت های متفاوتی در بازار ارائه می گردند.کود مرغی ارزان الزاما بی خاصیت یا کم خاصیت نیستند به علت معروفیت بعضی برندها محصولات آنها به قیمت های بالاتری نسبت به سایر محصولات در بازار عرضه می گردد
از اینرو خریداران کود مرغی  با استفاده از مشاوره ها و راهنمایی های انجام شده توسط فروشندگان و مخصوصاً معرفی های دقیق و کارشناسی انجام شده توسط وب سایت های فروش محصولات به راحتی محصول مورد نظر خودشان را انتخاب کنند.
البته شایان ذکر است که این کودها معمولاً به دو گونه اصلی (وارداتی و داخلی) نیز در بازار موجود هستند که طبیعتا کود های تولید داخل به قیمت های مناسب تری نسبت به کودهای وارداتی در معرض استفاده مصرف کنندگان قرار می گیرد.

شرکت های فروش کود مرغی مایع

شرکت های فروش کود مرغی مایعهمانطور که گفته شد کودهای مرغی دارای شکل های متفاوت وابسته به نوع مصرفشان تولید می شود.
کودهای مرغی مایع نیز یکی از فراورده هایی است که شرکت های تولید کننده آنها را همه سال به بازارهای هدف خودشان را عرضه می کنند.
خوشبختانه در سال های اخیر شرکتهای در این زمینه تاسیس و اقدام به فعالیت کردند، که معمولاً تلاش بر آن کرده اند تا بهترین محصولات موجود در بازار از برند های متفاوت گرفته تا نوع استفاده های متفاوت آنها را در اختیار مصرف کنندگان قرار بدهند.
این شرکتها کود مرغی برای درختان میوه و سبزیجات را در بسته بندی های متفاوت و به صورت عمده و خرده در اختیار مشتریان خودشان قرار می دهند.

خرید کود مرغی پلیت 20 لیتری

خرید کود مرغی پلیت 20 لیتریهمچون هر محصول دیگر کودهای مورد نیاز برای دو استفاده خانگی و استفاده در سطح وسیع تر روانه بازار می گردند.
احتمالاً  یک مصرف کننده خانگی نیازمند تهیه کود در حجم زیادی نداشته باشد، اما مصرف کنندگان این کودها در حد وسیع نیز خواهان تهیه محصولات مورد نظرشان در بسته بندیهای بزرگتر برای حمل و نگهداری راحت تر آنها هستند.
همچنین تهیه کودهای مرغی به صورت بسته بندی های ۲۰ لیتری می تواند در کاهش هزینه‌های اولیه به باغداران و کشاورزان کمک شایانی بکنند چرا که معمولاً این نوع بسته بندی ها قیمت مناسب تری نسبت به بسته بندی های کوچک یا همان خانگی دارند.

راه هایی برای ذخیره کردن کود

راه هایی برای ذخیره کردن کودکودهای مرغی روش های ذخیره سازی گوناگونی دارند که معمولاً توسط افراد متخصص و انجام می شود، از جمله آنها می توان به روش خودکار، استفاده از تیغه های جمع کننده کود، جمع آوری کود با مخزن خلع،  جمع آوری کود توسط بال های جمع کننده و جمع آوری توسط روش گودال عمیق اشاره کرد.
شایان ذکر است که باید در هنگام جمع کردن انواع کود های مرغی نهایت دقت را به عمل آورد، چرا که هرگونه ناخالصی در مواد اولیه کودها موجب بی کیفیتی و یا کم کیفیتی محصول نهایی آن خواهد شد.
در سال های اخیر با توجه به استفاده فراوان کود مرغی برای درخت پسته  و سایر درختان،  کیفیت کود های عرضه شده در بازار برای کشاورزان و باغداران اهمیت ویژه ای پیدا کرده است، چرا که در صورت تهیه کود نامناسب نه تنها محصول نهایی باغدار و کشاورز نتیجه مطلوبی نخواهد داشت بلکه در طول تا سالیان می تواند برای خاک مورد استفاده زیان بخش باشد.

کیفیت کود مرغ های مادر

کیفیت کود مرغ های مادرهمانطور که گفته شد نوع دسته بندی انواع کود ها با توجه به مواد اولیه به کار رفته در مراحل تولید دسته بندی های متفاوتی دارند.
که از جمله این دسته بندی ها به غیر از اشکال مختلف بسته بندی و شکل ارائه محصول به بازار است.
خواص کود مرغی مایع یا گرانولی و همچنین کودهای پلیت ارتباط مستقیم به مواد اولیه دارد که در مراحل تولید از آنها استفاده می شود.
کودهای به دست آمده از  مرغ های مادر با توجه به کیفیت  متفاوت آنها و مواد عالی خاص  کاربردهای گوناگونی در صنعت کشاورزی دارد.

1

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما