کود مرغی درخت سیب با قیمت عالی

تنش های محیطی مانند تغییرات شدید دما و کم آبی بر باروری و سلامت درخت سیب تاثیرگذار است. کود مرغی درخت سیب به عنوان یک کود آلی با داشتن منبع غنی از عناصر غذایی مورد نیاز گیاه، درخت سیب را در مقابل تنش ها مقاوم تر می کند و به ثمر دهی بیشتر و ایجاد یک محصول با کیفیت کمک می کند.

کود مرغی درخت سیب با قیمت عالی

توضیحات کود مرغی درخت سیب

کود مرغی سبب بهبود خواص فیزیکی و شیمیایی خاک می شود و استفاده از آن در خاک های شنی و رسی عملیات کشت و کار را به دلیل اصلاح چسبندگی خاک بهبود می بخشد. کود مرغی حاوی مقادیر زیادی از  عناصر پر مصرف و  ضروری گیاه از قبیل نیتروژن، فسفر و پتاسیم می باشد. کود مرغی به عنوان یک کود آلی سبب افزایش تشکیل هوموس در خاک، اصلاح ساختمان خاک، افزایش تهویه، نفوذ پذیری آب در خاک، سهولت جوانه زنی بذر و استقرار نهال ها در خاک و افزایش فعالیت ریز جانداران مفید در خاک می شود.

کود مرغی حاوی مقادیر زیادی اسید اوریک و سایر اورید ها می باشد که می تواند از این طریق به چرخه نیتروژن در خاک کمک کند و بخش اعظم نیاز نیتروژن درخت سیب را فراهم نماید.

توضیحات کود مرغی درخت سیب



حالت گرانوله و پلیت شده کود مرغی سبب استفاده آن توسط انواع مختلف دستگاه های کود پاش می شود. گیاه توانایی جذب کود مرغی از ساقه، ریشه و برگ خود را دارد و این موضوع سبب سهولت استفاده کود مرغی در دوره های مختلف رشد گیاه می شود. کود مرغی در درختان مثمر مانند سیب سبب افزایش میوه دهی، شیرین شدن میوه ها و بازار پسندتر شدن محصول می شود.
امروزه تقاضا برای محصولات ارگانیک رو به افزایش است، کود مرغی یک کود ارگانیک و عاری از هرگونه ماده شیمیایی غیر طبیعی می باشد و محصول درخت سیب تولید شده توسط آن امکان عرضه به صورت یک محصول ارگانیک را در بازار دارد که با توجه به مطالب گفته شد کود مرغی می تواند بر قیمت نهایی محصول تولید شده نیز تاثیر مثبت داشته باشد.

کود مرغی برای سیب

 

بهترین زمان چالکود کود مرغی برای درختان:

بهترین زمان کوددهی برای تمامی درختان، در فصل خواب آنها می باشد، بعد از اتمام برداشت محصول درختان آرام آرام به خزان خود نزدیک می شوند و به خواب میروند. در این مدت بهترین موقع برای استفاده از کود مرغی پلیت شده غنی شده می باشد، که مرسوم ترین روش کوددهی مرغی، چالکود نامیده میشود.

بدین صورت که یک حلقه دور درخت با فاصله ای به شعاع خداقل نیم متری از تنه درخت کنده شده و در آن چاله، مقدار کود مورد نظر را ریخته و سپس روی آن خاک میریزند. کود پلیت مرغی اصلاح شده، بسیار زود جذب بوده و مواد غذایی را برای سال آینده درخت تامین میکند.

کود مرغی برای درختان

فواید کود نیترات کلسیم برای درخت سیب

بهترین زمان مصرف کود نیترات کلسیم برای درختان سیب 2 ماه قبل از برداشت محصول می باشد این کود را میتوان محلول پاشی کرد یا با آب ابیاری استفاده کنید. نیترات کلسیم تاثیر فوق العاده ای روی افزایش تناژ محصول و درشت شدن میوه دارد.

کود مرغی پلیت ارزان تر است یا فله؟

کود مرغی پلیت به دلیل اینکه در کارخانه فرآوری و غنی سازی شده، قارچ، آفت، علف هرز و عوامل بیماری زا از آن زدوده شده، قدرت 3 برابری در جذب و عناصر غذایی به نسبت کود فله دارد. بنابر این اگر شما قصد داردید به درختان سیب یا دیگر باغات خود 100 تن کود فله با احتساب کیلویی 1700 تومان بدهید باید 170 میلیون تومان بودجه در نظر بگیرید، اما اگر همین مورد را برای کود پلیت در نظر بگیرید، به جای 100 تن کود فله مرغی، 35 تن کود پلیت مرغی کافی می باشد، که با احتساب کیلویی 3000 تومان، کل هزینه خرید آن 105 میلیون تومان میشود.

حالا خودتان قضاوت کنید کدام کود ارزان تر و مقرون به صرفه تر میشود؟ کود پلیت مرغی یا فله سالنی، گوشتی

فیلم نحوه ی مصرف کود نیترات پتاسیم

قیمت کود مرغی درخت سیب

قیمت کود مرغی درخت سیب هزینه اولیه تولید کود مرغی از قبیل تغذیه و نژاد مرغ ها بر قیمت نهایی کود تاثیر گذار است. بدیهی است هرچه تغذیه بهتر و مرغ استفاده شده از نژاد برتری باشد قیمت کود مرغی بیشتر خواهد بود و به طبع آن عناصر غذایی بیشتری نیز در آن وجود خواهد داشت.
همچنین افزودن عناصر کم مصرف و اصلاحات انجام شده بر روی کود مرغی مانند حذف بذر علف های هرز می تواند قیمت کود مرغی را افزایش دهد.

قیمت کود مرغی درخت سیب

خرید کود برای رشد گیاهان آپارتمانی

این روزها همانطور که میدانیم، گیاهان زینتی و آپارتمانی یکی از زیباترین و جذاب ترین گل هایی هستند که باعث شادابی محیط اطراف میشود. اما کود دهی و نگهداری از این گیاهان آپارتمانی که در منزل و یا محل کار بیشتر مورد استفاده قرار داده میشود، مستلزم به رعایت نکات مهمی است، که کود دهی و تغذیه مناسب یکی مهم ترین عوامل رشد و طراوت انهاست. شما علاقه مندان به گیاهان آپارتمانی و زینتی می‌توانید با خرید تضمینی بهترین کود برای رشد گیاهان آپارتمانی از مجموعه باران کود با خیال راحت گل های خود را پرورش دهید.

گیاهان آپارتمانی برای رشد خود نیاز به مواد غذایی متناسب با خود را دارند. پس باید به این نکته توجه داشت که هر یک از این گیاهان نیاز متفاوتی به سایر کود های شیمیایی دارند و هریک از آن ها متناسب با کود مربوطه تغذیه میشوند.

کود مرغی درخت سیب

هر گیاهی برنامه غذایی مخصوص به خودش را دارد و باید به اندازه و درست تغذیه شود، در صورتی که کود بیش از حد و یا کمتر به گیاهان بدهیم، دچار مشکلاتی از قبیل پژمرده و یا خشک شدن برگ ها می شود.

در این مقاله میخواهیم به برنامه غذایی گیاهان آپارتمانی و نقش کود دهی مناسب بر روند رشد آن ها اشاره کنیم‌؛ امیدواریم که این مقاله مورد توجه شما عزیزان قرار بگیرد و بتوانید با آگاهی کامل از گیاهان خود مراقبت کنید. اکثر گیاهان برای تقویت و رشد خود به کودی نیاز دارند که در آن عناصر نیتروژن، فسفر و پتاسیم وجود داشته باشد سه عنصری که نقش مهمی ایفا می کنند. گیاهان زینتی و اپارتمانی نسبت به مزارع کشاورزی به کود کمتری نیاز دارند.

نکته قابل توجه این است که اگر گل های تزئینی فقط دارای برگ باشند، عنصر نیتروژن موجود در کود سبب تقویت و رشد برگ گیاه میشود، اما اگر گیاه آپارتمانی گلدار باشند با استفاده از عنصر های فسفر و پتاسیم موجود در کود به گلدهی قوی تر و همچنین رشد بیشتر و بهتره ریشه کمک می کنند.

گیاهان هم مانند سایر جانداران دیگر برای رشد خود نیازمند مواد مغذی هستند. ریز مغذی ها معمولا در در همه کودهای آلی و شیمیایی وجود دارند، اما نکته‌ای که بسیار حائز اهمیت است نسبت ریز مغذی ها در کود می باشد که در صورت استفاده متناسب هیچ گونه آسیبی برای گیاهان آپارتمانی به وجود نمی آورد.

کود مرغی درخت سیب

انتخاب درست کود ارگانیک مناسب برای گیاه یکی از سخت ترین مرحله ها در روند نمو گل و گیاه محسوب می شود. همه کودها از نظر ترکیب مواد معدنی و مراحل تولید با یکدیگر فرق دارند. بعضی از این کودها برای رشد برگ ها و بعضی دیگر از آنها برای تقویت گل میوه کاربرد دارد. برای انواع گیاهان آپارتمانی کودهای کامل شیمیایی NPK که در بازار موجود است یکی از مناسب ترین کود ها برای استفاده می باشد، که یکی از آنها کود 202020 می باشد که به کود عمومی رشد شناخته شده است.

بهترین زمان برای استفاده کود چه موقع می باشد؟

در صورتی که گیاه شما وضعیت مطلوبی ندارد، همین الان بهترین زمان است که کود دهی را انجام دهید، اما اگر گیاه در وضعیت مطلوبی به سر می برد طی یک برنامه کودهی مناسب می توانیم در مراحل رشد به گیاه کود دهیم. باید دقت داشته باشید که برنامه کود دادن و تغذیه کردن گیاهان خود را از یاد نبرید زیرا که باعث می شود و مسائل و مشکلاتی برای گیاه به وجود آورد؛ مانند خشک شدن برگ ها، پلاسیده شدن آن و ریزش.

کود دادن به گیاهان آپارتمانی با مقدار کم در چند نوبت به مدت زمان کم بهتر از این است که با حجم زیادی در مدت زمانی زیادی کود بدهیم. احتیاج گیاهان به کود با یکدیگر تفاوت دارد به طور مثال یک گیاهی مانند سانسوریا که گیاه مقاومی محسوب می شود، نیاز آبی کمتری به سایر گیاهان دارد که اگر آبدهی این گیاه بیش از اندازه انجام شود دچار پلاسیدگی میشود.

کود مرغی برای سیب

تمام افرادی که با زندگی گیاهان آشنایی کامل دارند، مطلع هستند که استفاده از کود مناسب یکی از مهم ترین نقش های کلیدی در رشد گیاه را دارد. شما مصرف کنندگان عزیز میتوانید با مراجعه به سایت باران کود و کسب اطلاعات کودی و مشاوره های رایگان، از این مجموعه بهترین و مناسب ترین کود را با دسترسی آسان و در اسرع وقت برای گیاهان خود، تهیه و استفاده کنند.

 

33

  1. سلام خسته نباشید. کودهای مایع مرغی و پلیت مرغی شرکت شما خیلی روی کیفیت محصولم تاثیر گذاشته و بار زیادی امسال برداشت کردم.فروش خوبی هم داشتم.سپاس از شما

  2. سلام وقت بخیر برای درخت سیب چه زمانی کود پلیت مرغی رو چال کود انجام بدیم؟

    • سلام خسته نباشید تابه حال استفاده نکردیم آیا کود مرغی. برای درختان سیب مناسب است چه زمانی

  3. سلام وقتتون بخیر خانم محمدی برای گلهای آپارتمانی که همیشه دچار لک سیاه می‌شوند وگاهی بی رمق میشن چه کودی استفاده کنم که انرژی بگیرند ورشد خوبی داشته باشند

  4. سلام برای باغ انگور چالکود زمستانه پلیت مرغی به ازای سن درخت انگور چقدر باید کود استفاده کنم ممنون میشم راهنمایی کنید که سفارش انجام بدم ازمجموعه شما

  5. سلام خانم محمدی ممنونم که مثل همیشه وقت گذاشتبن وبه سوالات بنده جواب دادین ممنون ازراهنمایی دقیق وکامل شما تشکر

  6. سلام و ارادت از کیفیت کود های مرغیتون خیلی راضی بودم این سری برای کاشت درخت سیب می خوام تهیه کنم

  7. من از شما کود مرغی پلیت شده خریدم خیلی به صرفه تر از باقی کودهایی بود که تا الان خریده بودم خیلی راضی هستم که از شرکت شما خرید کردم

  8. سلام به شما.برای گیاهان اپارتمانی خونم اگر بخوام مقداری کود تهیه کنم کمترین مقداری که میتونم سفارش بدم چقدر هست؟

  9. سلام وقت بخیر ممنون از راهنمایی کارشناسان خوب شرکتتون آرزوی برای شما و تیم خوبتون دارم.امیری

  10. سلام وقتتون بخیر
    از این کود استفاده کردم و تاثیر خیلی عالی داشت
    ممنون از مجموعه خوبتون

  11. سلام وقتتون بخیر.این کودی که پیشنهاد کردید برای درخت سیب برای بار پرتقال هم مفید هست؟ ممنون از پاسخگوییتون.

  12. سلام برای چالکود درخت سیب اندازه چالکود چقدر باشه بهتره

  13. از این کود های مرغی پلیت شده میشه برای گیاه های گلخانه ای هم استفاده کرد؟

  14. سلام برای ۱۲ هکتار کود مرغی میخوام ارسال به شهرستان دارید ؟
    رئیسی هستم از مرو دشت

  15. سلام وقت بخیر
    حدود دوسال هست که از کودهای شرکت شما استفاده میکنم، قبلا زمینم دچار علف هرز بود.
    با مشاوره گیاه پزشک شما همراه با شخم زدن از کود گوگرد استفاده کردم، گوگرد باعث شد که خاک ضدعفونی بشه و رشد محصولم دو برابر بشه.
    بعد از گوگرد پاشی، کود پلیت مرغی استفاده کردم و خاک خیلی حاصلخیز شده.
    ممنون از مشاوره و راهنمایی شما

  16. سلام طرز استفاده از این کود برای سانسوریا به چه صورت هستش؟

  17. من از شما کود مرغی پلیت شده خریدم روی برداشت محصولم خیلی تاثیر گذاشته و نسبت به سال های قبل برداشت بیشتری کردم خیلی ممنونم از شما

  18. من تو آپارتمان زندگی می کنم و به رسیدگی به گل هام خیلی اهمیت می دم اما هر گلی می گرفتم بعد از یک مدت از بین می رفت اما یکی از دوستام استفاده از این کود رو بهم پیشنهاد کرد.
    بعد از اینکه از این کود برای گیاهام استفاده کردم رشدشون به شکلی چشم گیری افزایش پیدا کرد و سرسبز و سرزنده تر از قبل شدند.

  19. سلام کودها چطود بسته بندی شدن و هزینه ارسال به چه صورت هست

  20. سلام
    روزتون بخیر
    ببخشید یه مدت از اوره برای زمینم استفاده کردم الان متوجه شدم که خاک رو تا حدودی خشک کرده
    برای برگشت کیفیت خاک چی پیشنهاد میدین ؟

  21. شما کود هیومیک اسید هم دارید ؟
    آنالیز کود هاتون رو چه جوری میتونم ببینم؟
    برای شهر کرد چه قدر طول میکشه تا به دستم برسه ؟

  22. سلام و وقت بخیر
    برای ۲ هکتار زمین با کشت درخت گردو
    چه مقدار کود مرغی لازم هست استفاده بشه؟

  23. سلام کود مرغی مایع جنس خوب باظمانت می خواهم قیمت چند است درضمن چک قبول می کنید

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما