غنی سازی انواع کود مرغی در کارخانه

روش غنی سازی انواع کود مرغی در کارخانه به شکلی صورت می پذیرد که اگر تمامی زارعین در کارخانه حضور داشته باشند بدون شک تحت هیچ شرایطی اقدام به خرید نمونه های فله یا خام دیگر کود ها را نمی کنند و همگی از کود هایی که مراحل غنی سازی بر روی آنها صورت گرفته در مزارع یا باغات خود استفاده می کنند.

غنی سازی انواع کود

روش غنی سازی انواع کود مرغی در کارخانه

شرکت های تولید کننده انواع کود مرغی در ابتدای کود مرغی خام را از مرغداری ها جمع آوری کرده و به سه روش دپو کردن، سیلو کردن و خشک نمودن در کارخانه ها جهت فرآوری شدن انبار و کاملا خشک می شوند.
کود مرغی زمانی که در چرخه فرآوری قرار گرفته می شود، طی فرآیندی مکانیزه مورد آزمون قرار گرفته تا درصدهایی از عناصر موجود در آن نمایان شود. سپس توسط حرارت غیر مستقیم خشک شده و با استفاده از فرمولاسیون هایی شیمیایی با عناصری مانند کلسیم، اسید هیومیک، آهن، منگنز و… غنی سازی شده و وارد مرحله پاستوریزاسیون می شود تا برای پلت شدن آماده سازی شوند که به طور حتم این گونه از کود های مرغی می تواند ارزش بیشتری از نمونه های دیگر کود مرغی داشته باشد.

غنی سازی انواع کود

طبعا غنی سازی کردن کود مرغی مستلزم صرف هزینه هایی برای خرید دستگاه و سرمایه گذاری در کارخانه می باشد که بر قیمت انواع کود مرغی غنی شده تاثیرات مهمی را گذاشته است.

آیا گرانتر بودن کود غنی شده دلیل بر کیفیت بالای آن می شود؟

برای این گفته که اگر کودی گرانتر از بقیه باشد دلیل بر کیفیت بالای آن است، باید گفت بله. بسیاری از کودها مواد اولیه آنها ۱۰۰ درصد مرغی می باشد به همراه تمامی ریز مغزی ها با درجه خلوص بالا که بدون شک قیمت آن نیز به نسبت دیگر موارد در جایگاه بالاتری قرار دارد.

بعضی نمونه ها هم در فرآیند تولید از ۸۰ درصد کود مرغی به عنوان مواد اولیه آن استفاده می شود به همراه تمامی ریز مغزی ها که قیمت آن کمی کاهش می یابد.

غنی سازی انواع کود

لازم به ذکر است اگر فرد خریداری قصد تولید کود با آنالیز پیشنهادی را داشته باشد، برخی از کارخانه جات آماده پاسخ گویی به درخواست این افراد یا فروشگاه های عرضه محصولات کشاورزی هستند.

انواع سایز های کود غنی شده مرغی

  1. کود غنی شده با دای ۳
  2. دای ۴
  3. دای ۶
  4. دای ۸
  5. گرانوله

غنی سازی انواع کود

غنی سازی انواع کود

تذکر !

قابل توجه کارخانه دارانی که تازه شروع به غنی سازی کود کرده اند، می بایست دستور العمل کامل فرآوری انواع مختلف کود را با دکتر گیاه پزشک یا متخصصین قوی در این زمینه در میان بگزارند، تا کودی مطابق با معیار های آب و خاک ایران تولید شود.

غنی سازی انواع کود

سفارش تولید کود

جهت سفارش تولید انواع مختلف آنالیز کودی یا خرید این محصولات می بایست با مشاورین فروش مجموعه بزرگ مرغی در سایت های اینترنتی ارتباط برقرار کرد.

منبع: بازار کود ایران

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما