خرید کود گاوی

برای اطلاع از قیمت کود گاوی به این سایت مراجعه کنید 

تاثیر کود گاوی بر روی درختان و گیاهان

کود گاوی برای درخت و طیف وسیعی از گیاهان، گل ها و حبوبات مناسب است. کود گاوی تازه موجب تجزیه باکتری ها شده و دارای آنزیم های گوارشی فعال است و بعنوان کود گاوی پوسیده به یک کمپوست انعطاف پذیر تبدیل شود. کود گاوی می تواند حاوی باکتری های خطرناک باشد که در طول فرآیند تولید کمپوست از کود گاو نابود می شوند.

کود گاوی مستقیما بر روی گیاهان بخصوص خاک های شنی یا فقیر از مواد مغذی قابل استفاده است و حاوی ۳ ماده مغذی اصلی ۱۱ درصد نیتروژن، ۴ درصد فسفر و ۱۰ درصد پتاسیم و دارای آب قابل توجه (حدود ۸۶ درصد) است که موجب مرطوب نگه داشتن خاک بطور یکدست در طول فصل رشد می شود. تاثیر کود گاوی بر روی درختان بسیار بالا بوده و بعنوان منبع انرژی سبز خاک را تازه نگه می دارد.

کود گاوی دارای بافت نرم بعنوان یک کود غنی است که علی رغم بوی بد آن، یک افزودنی آلی بهمراه مواد مغذی گیاهی خاک برای هر باغ است. دیگر موارد استفاده از کود گاوی در تولید گاز متان و بیوگاز است.

این کود برای باغداران بسیار مقرون به صرفه و افزایش دهنده کیفیت خاک بوده و در تولید محصولات اثر خوبی دارد. این کود جایگزین مناسب کود های غیر آلی در باغ ها است و برای غنی سازی خاک استفاده می شود. همچنین با حفظ حاصلخیزی خاک موجب تولید غلات و حبوبات در نرخ مناسب است.

هنگامی کود دامی تاثیر بسیار زیادی روی درختان دارد که با کود آهن ارگانیک یا کود کلات آهن ترکیب شده باشد.

تولید کمپوست از کود گاو و تاثیر کود دامی بر روی درختان و گیاهان

تاثیرکود گاوی بر روی درختان را بررسی می کنیم. کود گاوی یک منبع بیولوژیک مهم است. کود گاو و ورمی کمپوست مقدار ماده آلی خاک را افزایش داده و موجب بهبود نفوذ، ظرفیت نگهداری آب و افزایش ظرفیت تبادل کاتیونی می شود. 
یکی از منابع انرژی تجدید پذیر و پایدار است که موجب کاهش میکروب های بیماری زای قارچی و باکتریایی می شود. تولید کمپوست از کود گاو و تاثیر کود گاوی بر روی درختان به شرح زیر انجام می شود:

مزایای کود کمپوست گاوی : کمپوست کود گاوی یک محیط رشد عالی غنی از مواد مغذی و باروری محصول در و درختان باغ است.

کمپوست کود گاوی موجب تولید محتوای NPK می شود و گاز مضر آمونیاک و عوامل بیماری زا و بذر علف های هرز از بین می رود.
کود گاوی کمپوست شده مقادیر زیادی از مواد آلی را به خاک می افزاید.
ظرفیت نگهداری رطوبت خاک افزایش می دهد و موجب کاهش نیاز آب پاشی می شود چرا که ریشه گیاهان آب اضافی و مواد مغذی کود را در مواقع نیاز جذب می کنند.
موجب افزایش تجزیه خاک فشرده از طریق هوادهی در خاک می شود.
موجب کاهش گاز گلخانه ای شده و سازگار با محیط زیست است.
منبع:پالایش کود

1

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما